سایت مدیفا
  قوانین و مقررات سایت   همکاری با مدیفا   درباره ما   تماس با ما

ورود به سایت

راهنمای خرید اتوکلاو - بخش دوم

5.	قابلیت ثبت اطلاعات: با توجه به الزامی شدن ثبت اطلاعات در برخی شهرها و فراگیر شدن آن پیشنهاد می گردد جهت جلوگیری از نیاز به تعویض اتوکلاو در کوتاه مدت ...

تاریخ نشر : سه شنبه 1398/11/08 05:35

دسته بندی : راهنمای خرید تجهیزات

توضیح کوتاه :
5. قابلیت ثبت اطلاعات: با توجه به الزامی شدن ثبت اطلاعات در برخی شهرها و فراگیر شدن آن پیشنهاد می گردد جهت جلوگیری از نیاز به تعویض اتوکلاو در کوتاه مدت ...


راهنمای خرید اتوکلاو - بخش دوم

5.    قابلیت ثبت اطلاعات: با توجه به الزامی شدن ثبت اطلاعات در برخی شهرها و فراگیر شدن آن پیشنهاد می گردد جهت جلوگیری از نیاز به تعویض اتوکلاو در کوتاه مدت ، دستگاه خود را از مدل های دارای پرینتر یا با قابلیت نصب پرینتر انتخاب نمایید.

6.    در دسترس بودن قطعات و هزینه تعمیرات مقرون به صرفه:  با توجه به فضای حاکم بر کشور و وجود تحریم ها تامین قطعات اتوکلاوهای خارجی وابسته به عوامل داخلی و خارجی می باشد و همچنین قیمت قطعات و به طبع آن هزینه تعمیرات چند برابر اتوکلاو تولید داخل است.

7.    مدت گارانتی: مدت زمان گارانتی عموما اطمینان خاطر تولید کننده از محصول را نمایان می کند. همانطور که قبلا اشاره شد لزوم انجام سرویس در دستگاه اتوکلاو اجتناب ناپذیر است به همین دلیل در صورت متعهد بودن کارخانه سازنده به مشتری هرچه مدت گارانتی بیشتر باشد به معنی صرفه جویی قطعی در هزینه های شماست.

8.    قابلیت تعمیر در زمان کوتاه: ساختار برخی اتوکلاوها به گونه ای است که انجام ساده ترین تعمیرات بسیار زمان بر است.مانند اتوکلاوهایی که سیستم استیم ژنراتور دارند.

9.    کاربری آسان: تعداد سیکل های اتوکلاو باید به اندازه و گونه ای باشد که کاربر دچار گمراهی نشود و با یک آموزش ساده بتواند سیکل مناسب تجهیزات را تشخیص دهد. در برخی اتوکلاوها تعدد سیکل های موجود و یا عدم شفاف سازی کاربرد سیکل باعث خطای کاربر می گردد.برای مثال در برخی اتوکلاو ها عنوان می شود که سیکل سریع (فلش) تعبیه شده درصورتیکه سیکل فوق صرفا جهت تجهیزاتی که پک نشده اند قابل استفاده است و وکیوم انجام شده در ابتدای سیکل صرفا جهت آبگیری دستگاه می باشد نه تخلیه هوای بین منافذ. در این حالت خریدار و کاربر دچار برداشت اشتباه شده و تجهیزات را به صورت پک شده درون اتوکلاو قرار می دهند.

10.    زمان کار دستگاه: باید تابعی از حجم و نوع وسایل درون دستگاه و شرایط بیرونی مانند دمای اولیه دستگاه باشد. دستگاه هایی که مدت زمان کارکردشان ثابت است قابل اطمینان نیستند.

11.    قابلیت کالیبراسیون دستگاه: به مرور زمان دقت سنسورها کاهش می یابد و برای بازیابی قدرت اولیه نیاز است حداقل هر سال یک مرتبه کالیبراسیون توسط تکنسین انجام گردد.

12.    عدم محدودیت کارکرد دستگاه: در برخی مدل ها پس از چند مرتبه استفاده (مثلا 250 مرتبه)  اتوکلاو قفل شده و برای راه اندازی مجدد نیاز است حتما توسط شرکت مربوطه بررسی گردد.در شرایطی که دسترسی به شرکت زمانبر بوده یا به هر دلیلی امکان پذیر نباشد، محدودیت اعمال شده به ضرر کاربر خواهد بود. همچنین زمانی که کارکرد دستگاه بر اساس وزن تجهیزات داخلی عنوان گردد (مثلا اتوکلاو با ظرفیت هشت کیلوگرم) آبگیری صرفا بر اساس وزن اعلام شده انجام می گردد و اگر بیشتر از آن تجهیزات داخل اتوکلاو قرارداده شود پس از مدتی (حدود 40 دقیقه) به دلیل عدم توانایی در تامین بخار عملکرد دستگاه متوقف شده و پیغام خطا را نمایش می دهد.

"کپی برداری از مقالات Medefa.ir بدون ذکر منبع شرعا و قانونا مجاز نمی باشد"

مدیفا

سامانه آنلاین خرید و فروش تجهیزات نو و دست دوم

اشتراک گذاری:

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه

برای ثبت نظر ابتدا باید  پنل کاربری  بشوید